Айнұр ҚҰРМАНАЛИЕВА, ҚазҰУ профессоры: Басқа мәдениеттің жетегінде кетпеу – сауатсызданудан сақтайды
Көрулер: 111

1. Сіздіңше, «ЖОО-ның үздік оқытушысы» қандай болуы керек, қандай талаптарға (педагогикалық, психологиялық және т.б.) жауап беруге тиіс?
2. Дәріс оқитын пәніңіз бойынша оқу бағдарламасы көңіліңізден шыға ма? Сіздің ойыңызша, оны жетілдіру үшін не істеуге болады?
3. Білікті маман даярлауда біздің қоғамның қандай кемшін тұстары бар, атай аласыз ба?
4. Жастардың білім деңгейі көңіліңізден шыға ма?
5. «Қоғам сауатсызданып барады» деген көзқараспен келісесіз бе?
1. Оқу ордасының зерттеу университеті ретінде білім беру кеңістігіне қадамы білім беруді, ғылымды және инновацияларды интеграциялау мақсатында іске асатыны анық. Бұл оқытушыларға қойылатын талапты жаңартады, оқытушылар мен профессорларды ғылыми-зерттеу қызметіне және ғылыми жобаларды іске асыруға жан-жақты тарту қажеттілігін көрсетеді. Сондықтан білім беру процесімен қатар, қазіргі кезде ғылыми зерттеулер жасауға қабілетті және студенттердің ғылыми ізденістеріне жетекшілік ете алатындай құзыреттілік аса маңызды деп ойлаймын. Ұстаз бен шәкірт арасындағы қарым-қатынаста өзіңіздің тұлғалық болмысыңызбен де үлгі бола отырып әсер ете аласың. Яғни қандай болу керектігін айтқаннан гөрі, өз тәжірибеңізбен көрсете білген неғұрлым тиімді. Әрине, бұл ретте педагогикалық білігіңізбен қатар, психологиялық тұрғыдан білім алушыларға қолдау көрсете алатындай болу керек. Қазіргі кезде студенттерге кей кездері қарапайым коммуникация, араласу жетіспей жатады. Білім беру үрдісі, ғылыми ізденістерге арналған жоба дайындау барысында оқытушы студенттің қандай мәселесі барын бірден біле алады. Сондықтан сабаққа немқұрайды болу, қызығушылықтың күрт төмен түсуі, ортасының өзгеруі секілді мәселелер бірден назарға алынып, дер кезінде жасалған психологиялық көмек бірқатар мәселенің алдын алатыны ақиқат.
2. Пәннің мазмұнын жетілдіру оқытушының өз құзырында, ол қозғалыстағы процесс. Егер кемшін тұстары болса, өзгертіп, жетілдіріп тұруға мүмкіндіктер бар. Қазіргі заман ақпараттың ағыл-тегіл ағынының заманы, аудиториядағы бір дәрістің көлемінде әлемде бірнеше жаңалық болып жатады. Оқытушы мен студенттің алатын ақпарат көзі тең, студенттің назарын өзіңде ұстап, таңғалдыра қою өте қиын, дегенмен бар ақпаратты сыни көзқарас тұрғысынан ой елегінен өткізіп, сараптама жасай алу, оған баға беруге үйрету және оны болашақ қызметінде, кәсібінде пайдалана білу, қабілетті дағдыландыру – бұл басқа мәселе. Қазіргі кезде әлеуметтік-гуманитарлық бағыттағы оқытушылар үшін тіпті қиын, себебі ақпарат, осы бағыттағы жаңалық тез өзгеріп отырады. Бұл ретте цифрлық технологияның озық үлгілерін, жаңа әдістерді меңгеріп, оқу процесінде пайдаланған абзал. Осы ретте курстарды беру барысында жұмыс берушілердің ұсынысына және олардың бізге айтатын талаптарына ерекше назар салып отырамыз. Мәселен, қазіргі кезде жастардың басым бөлігі өзіне қажетті мәліметті әлеуметтік желіден алуға бейім. Себебі бұл қолжетімді, тез, ыңғайлы. Қолда ұялы телефон болса жеткілікті. Сондықтан дін мәселелері бойынша да сапалы, тартымды контент дайындау сұранысы туындап жатыр және осы контентпен танысқан оқырманға комментарий, бағыт-бағдар беруші дінтанушы-блогерлерге сұраныс артуда. Пәнді жетілдіру үшін үнемі ізденіс үстінде болу керек және қоғам сұраныстарына жауап бере алатындай мамандарды дайындауға қажетті бағдарламаны жетілдіріп отыру керек.
3. Жұмыс болған соң, жетілдіруге назар аударатын жағы болатыны табиғи құбылыс. Ең бастысы, сол кемшіліктерді көре біліп, соны түзете білу қажет. Өз салам тұрғысынан айтқым келетіні: әрине, теориялық білімнің практикамен тығыз байланысына назар аудару керек. Семинар сабақтары, практикалық дәрістер тәжірибелік ортада өткені тиімді. Мәселен, дерадикалдандыру бойынша теориялық білім сол орталықтардың жұмысына етене жақын араласқан форматта болғаны дұрыс. Ал бізде бұған рұқсат немесе арнайы жұмыстардан соң ғана араласа алу мүмкіндігі бар. Бұған қоса, материалдық-техникалық база жағы да алдыңғы қатарлы университеттердің деңгейіне жете алмай жатқан жағы да жоқ емес. Студенттердің бірқатары шетелдік университеттердің қабырғаларын көріп, оң-солын танып қалған. Бұған қоса, ғаламторда барлық мәліметтер тұр. Сондықтан бұл да мамандықтың беделіне әсер етеді. Сондай-ақ білікті маман даярлауда жұмыс берушілермен тығыз байланыс болғаны дұрыс. Болашақты болжай алатындай стратегиялық мамандарды даярлау қажет. Студенттердің шет тілдік компетенттілігі де қазіргі кезде оқытушылардан басым түсіп отырады, сондықтан материалдарды зерттеу барысында да білім алушылардың мүмкіндігі көбірек. Сондықтан жан-жақты мәліметтерді, үлкен деректерді, жаңа технологияларды қолдана отырып, білім беру және білім алушыларды сараптамалық құзыреттіліктерге үйреткен жөн.
4. Жастар болғанда, бұл жерде студент жастар немесе мектеп бітіре сала жұмысқа тартылып кеткен, не өз орнын таба алмай жүрген жастардың білім деңгейі туралы айту керек. Студент жастар бізге мектептен алған білім қорымен келеді. Осы тұрғыдан алғанда, бұл тек жастардың ғана емес, біздің мектептердің де көрсеткіші болып табылады. Ал жоғары оқу орнына түскен соң, оны шыңдай білу, өз бетінше іздене білу, ізденіске деген ерік-жігерінің мықты болуы өзіне байланысты. Қазіргі жастар өзіне өмірде керекті дүниені аңдай алады және соған қол жеткізуге мақсат қоя біледі. Жастардың білім деңгейі көңілімнен шығады. Дегенмен кей кездері жақсы білім жинақтағанмен, рухани-адамгершілік тұстары ойландырады. Құндылық жағынан қынжылтатын тұстары баршылық.
5. Ақпараттың мол легінен қажетсіз дүниелерге әсерленіп кетіп барады деуге болады. Бұл рухани негіздерді аса жетік білмеуден орын алады. Мәселен, биыл Қазақ ұлттық университетіне 1-курсқа 10 мыңға жуық студент қабылданды. Біз, Дінтану және мәдениеттану кафедрасы, университет бойынша «Мәдениеттану» пәнін жүргіземіз. Студенттердің санасына ықпал ету, дұрыс жолға бағыттау, мәдениетіміз туралы жақсы ақпарат беріп, қазақы дүниетанымды дәріптеу мақсатында студенттермен жұмыс істеу методикасын жаңарттық: өзіндік жұмыстарға музей, театрға, мәдени ескерткіштер және т.б. орындарға барған соң ғана орындай алатын тапсырмалар және т.с.с. мәдениетімізге тереңдей түсетін тапсырмалар беріп, кері байланыс жасап отырдық. Бұл 10 мың студенттің 10 мың досы, 16 мың ата-анасы мен бауыры, осыншама ата-әжесі, туыстары бар деген болжаммен алсақ, осы ортаға қосқан кішігірім үлесіміз болса деген ниет болған еді. Себебі соңғы уақытта дінді алға тартып, бұрын-соңды мәдениетімізде болмаған оғаш дүниелер айтылып, соны қоғамның жігін ажыратуға пайдаланып жатқандар да жоқ емес. Мұндай жағдайдың басты себебі – өзімізді терең тани алмауымыздан да болып тұр. Өзіміздің тұнып тұрған бай мәдениетіміз бен тарихымызды місе тұтпай, үлгі тұтар дүниелерді сырттан іздеуімізден болып тұр. Барды білмеу мен жоқ дегеннің арасы бірдей емес. Барды білмеуден жоқ деп санап, басқа мәдениеттің жетегінде кетуден сақтану – осы міндет қоғамның сауатсыздануынан сақтайды деп айта аламын.
Гүлзат НҰРМОЛДАҚЫЗЫ